vineri, 25 ianuarie 2013

The True Man Show

Te-ai gandit vreodata ca viata ta ar putea fi un reality show magistral? Si ca, undeva in lumea asta, exista un imens platou de filmare unde s-au strans toti oamenii care au incetat sa mai joace un rol in el? :-)

***

E 7 dimineata pe platoul de filmare, dar figurantii si actorii s-au trezit si stau deja la coada, in fata rulotei cu cafea si gogosi. E acolo primul baiat care te-a tras de codite la gradinita (pe care nu-l mai recunosti, bineinteles, deoarece a crescut un metru in inaltime si are cu 50 de kilograme in plus, ca sa nu mai spunem nimic despre barba), dar si iubitul din liceu de care te leaga tot felul de prime dati.

Mai incolo, inca somnoros, se freaca la ochi colegul de facultate cu care ai iesit odata la un cappuccino si pe care l-ai evitat apoi tot semestrul. Langa el, in acelasi sacou bleumarin, e tipul cu care te-ai sarutat o noapte intreaga sub un cer atat de instelat incat parea photoshopat, dar care nu te-a mai sunat apoi niciodata.

Inspre mijlocul cozii il poti zari si pe ultimul tip care ti-a frant inima, povestind relaxat un episod din “Breaking Bad” cu baiatul pe care l-ai cunoscut acum trei veri in Vama. Inca are parul impletit, bermude si nisip pe camasa. Probabil asta inseamna sa ramai fidel rolului tau, iti spui impresionata.

Bineinteles, de la coada nu putea lipsi singurul barbat pentru care ai fost cealalta femeie. Are aceeasi expresie de infinita neputinta si vinovatie pe chip. Si nicio tona de cafea n-o poate sterge. Ceea ce e in regula, pentru ca acum te amuza.

Colegul de serviciu cu care ai avut o aventura pasagera s-a trezit, pesemne, mai tarziu, pentru ca e inspre capatul cozii, ciufulit si sifonat, impreuna cu un vechi prieten, fata de care ai avut sentimente pe care nu le-ai recunoscut niciodata fata de nimeni, nici macar fata de tine. Langa el s-a asezat si tipul caruia i-ai frant inima acum multi ani, fara sa vrei si fara sa banuiesti macar.


Amandoi urmaresc curiosi o aparitie bizara. Tu il recunosti imediat, insa. E barbatul caruia producatorii reality show-ului i-au reprosat scaderea drastica a audientei. Pentru ca, dupa ce-a iesit din viata ta, te-ai inchis atat de tare in tine, incat, cu toate tertipurile lor, scenaristii nu te-au putut convinge sa mai joci rolul de indragostita o buna perioada.

Si coada continua asa cu nenumarate chipuri care, la un moment dat, au jucat diferite roluri in filmul tau. Desi majoritatea si-au incheiat menirea, sunt inca pastrati pe platou in caz ca e nevoie sa reapara.

Atunci cand ti-ai sunat recent fostul iubit, de exemplu, ai starnit ceva panica pe platou. I s-au dat sa invete diverse replici, au pregatit in amanunt incaperea cafenelei in care urma sa va vedeti, montand zeci de camera ascunse pentru a surprinde fiecare reactie a ta. Vecinii dubios de tacuti de la masa alaturata, de exemplu, aveau fiecare mini camere la reverul hainei si vorbeau incet pentru a nu bruia microfoanele. Inchipuie-ti, asadar, dezamagirea intregii echipe de filmare atunci cand, nu doar ca ati povestit civilizat, dar v-ati si comportat ca doi vechi si foarte buni prieteni.

Nu intamplator, a doua zi ti-au scos in cale o rana mai proaspata, de bratul careia au arborat o figuranta frumoasa, genul care te face sa-ti pui la indoiala si bruma de calitati de care esti sigura.

***

Poate te intrebi daca exista o parte buna in toata povestea asta? Raspunsul este da. Pentru ca, undeva, in multimea asta pestrita de pe platoul de filmare, exista un tip pe care nu l-ai cunoscut inca. Nu arata deloc asa cum te astepti sa arate si, la fel ca tine, are o memorie proasta si nu si-a invatat replicile. Ceea ce e in regula, pentru ca veti improviza mult, amandoi. 



Nu e la fel de cult si rafinat ca numarul 13, nici la fel de amuzant ca numarul 37, nici la fel de chipes ca numarul 3 sau la fel de sigur pe el ca numarul 70. Dar e singurul care ti se potriveste manusa si care, odata intrat in viata ta, va deveni personaj principal.


8 comentarii:

Alina spunea...

Nu stiu precis de ce imi vine sa-ti impartasesc experienta mea proprie si personala cu omul ala despre care vorbesti. Cand l-am cunoscut eu pe Radul meu nu mi-a trecut prin niciun coltisor de minte ca o sa fie intr-o zi sotul meu, nu se potrivea asteptarilor mele. Nu stiam ce-o sa fie pentru mine. Nu era tocmai genul meu de tip, estetic-fizic vorbind -si-am inceput prin a fi simpli amici-prieteni. Dar avea ceva special, ma simteam asa de bine si de in largul meu cu el, puteam fi eu insami...si ma facea sa simt lucruri calde, calme, luminoase, linistite, ma odihnea...Si-am devenit cei mai buni prieteni si ma mir mereu descoperind in cate feluri ne potrivim, cum ne plac aceleasi lucruri si vrem sa facem aceleasi lucruri in prezent sau viitor, cum avem aceleasi gusturi, cum descoperim ca suntem de-acord asupra unor lucruri pe care nu le-am discutat niciodata inainte...Si mi-aduc aminte cand l-am imbratisat strans prima data si-am simtit atunci ca as putea sa fac asta la nesfarsit. Ce vreau sa spun de fapt - nu sunt vreun expert in relatii si nu stiu ce e bun si potrivit pentru altii dar, din propria-mi experienta, cred ca omul potrivit pentru o relatie de foarte lunga durata e un om cu care poti fi prietena foarte buna forever and ever (pentru ca, la un moment dat, in orice relatie, pasiunea initiala dispare mai mult sau mai putin si trebuie sa ramana ceva, altceva, ce sa va lege), un om ce-si doreste aceleasi lucruri pentru viitor, un om cu care poti sa fii pe aceeasi lungime de unda, un om cu care poti sa fii tu insati no matter what, fara sa simti nevoia sa te ascunzi sau sa te schimbi, un om ce-ti ofera liniste si odihna si dorinta de a-l imbratisa la nesfarsit... Asta am ivatat eu din viata mea si sper ca am invatat ce trebuie...Mai ales elementul "prietenie" mi se pare tare important - pentru ca am vazut multe cupluri in care exista o atractie puternica, cei doi se simt foarte indragostiti unul de celalalt...pana la un moment dat, dupa ani de zile poate, cand descopera ca sunt mult prea diferiti si ca nu-si pot accepta diferentele, si ca, data la o parte atractia/vraja initiala, nu se pot imprieteni, nu se pot accepta unul pe celalalt asa cum sunt, oricum ar fi. Si acceptarea asta e asa de importanta...stii cum sunt prietenii, sunt persoanele alea pe care le placi si pe care le accepti asa cum sunt, oricum ar fi, si cu care ti-ai petrece timpul tau liber cu bucurie, oricand. Mna...cam asta e toata intelepciunea mea, cat de mica o fi, in legatura cu relatiile...

simona t spunea...

E musai un buton de like atasat ... nu de alta, dar parca e pacat sa stric postul tau cu un comentariu si un buton din asta m-ar scoate din incurcatura si, in plus, ti-ar arata cati oameni "ne-comentatori" iubesc blogul tau.

Ina spunea...

@Alina: Ceea ce ai povestit tu atat de frumos aici am vazut in fiecare poza in care sunteti impreuna. La voi se vede cu ochiul liber, literalmente, chimia perfecta a sufletelor voastre.

@Simona: Iti multumesc mult pentru apreciere si pentru sfat. As I type se lucreaza la asta. :) Promit ca f curand blogul asta sa fie mult mai user friendly.

Alice wonders spunea...

Doamne, mi-ai inseninat ziua! Asa-i mereu in viata, ia casting-ul cine nu te astepti.

Ring de dans spunea...

Minunata poveste, un adevarat film pe care cred ca il traim zilnic, toate! :) Mi-a placut nespus de mult, m-am regasit in cateva ipostaze si sper sa ating si eu fericirea maxima si sa cunosc noul personaj principal din viata mea. O zi superba, plina de surprize frumoase!!!!

mOntecOre spunea...

La multi ani Ina:)
Sa adaugi plusul de intelepciune mai des in scris si mai mult in idei si gandire:)
Te pup,
Oana

ildi spunea...

Cat de frumos...si eu sunt in asteptarea personajului principal...acum cateva luni eram sigura ca l-am gasit, dar se pare ca totusi nu el este alesul..inca imi pare rau pentru ast, dar postarea ta m-a facut sa vad un pic altfel lucrurile! Iti multumesc! O zi frumoasa sa ai!

whatafy spunea...

Cred ca atunci cand te simti in largul tau cu cineva, esti iubita pentru cine esti tu cu adevarat, nimic nu poate fi mai bun de atat, daca impartasesti si tu acest sentiment.